FAQ / Meest gestelde vragen aan Start Werk & Blijf veilig

Bij resultaat E-learning via het tabblad 'klas' kun je de resultaten geforceerd synchroniseren (trager) aanvinken. Hierna zal het correct staan.

>> Voor meer hulp kun je de chat starten vanuit SSO, registreer je e-mailadres zodat wij ook later contact kunnen opnemen met jou.

Wanneer er 2 proefexamens zijn gedaan, dan moet er minimaal 5 dagen tussen de laatste datum en de datum van het nieuwe proefexamen zitten.

>> Voor meer hulp kun je de chat starten vanuit SSO, registreer je e-mailadres zodat wij ook later contact kunnen opnemen met jou.

Ga op het Internet naar Adobe en download de Flashplayer. Voer de installatie uit zoals is aangegeven.

Mogelijk dat de Flashplayer wel geïnstalleerd is, alleen uitgeschakeld is. Je ziet dan een melding staan hoe je deze weer kunt inschakelen.

Hierna kun je weer inloggen in SSO en de E-learning training starten.

Vanuit Firefox werkt de Flashplayer wel.

>> Voor meer hulp kun je de chat starten vanuit SSO, registreer je e-mailadres zodat wij ook later contact kunnen opnemen met jou.

Controleer of deze kandidaat wel in een klas/groep is ingevoerd.

>> Voor meer hulp kun je de chat starten vanuit SSO, registreer je e-mailadres zodat wij ook later contact kunnen opnemen met jou.

Het systeem werkt niet met een gebruikersnaam maar met mailadressen als toegangsnaam.

Heeft jouw kandidaat geen e-mailadres, dan kunnen wij een e-mailadres aanmaken. Neem hiervoor contact op met de helpdesk via de chat vanuit SSO.

Gebruik je de functie importeren van kandidaten, moet je ook handmatig na het invoeren bij de kandidaat een wachtwoord invoeren.


>> Voor meer hulp kun je de chat starten vanuit SSO, registreer je e-mailadres zodat wij ook later contact kunnen opnemen met jou.

Als je naar het inlogscherm van het E-learning gaat kun je de optie 'wachtwoord vergeten?' klikken, je ontvangt op je mail een bericht om je wachtwoord te resetten.

>> Voor meer hulp kun je de chat starten vanuit SSO, registreer je e-mailadres zodat wij ook later contact kunnen opnemen met jou.

Als je geen presentie kunt melden, controleer dan of het examen wel definitief is gemeld. Zo niet, dan kan het examen nu niet door gaan.

Het definitief melden had minimaal 24 uur van te voren gedaan moeten worden.

Is het examen wel definitief gemeld, ververs dan de pagina en probeer dan nogmaals present te melden. Werkt dit niet, kun je SWB bellen voor hulp.

>> Voor meer hulp kun je de chat starten vanuit SSO, registreer je e-mailadres zodat wij ook later contact kunnen opnemen met jou.

Lees onze handleiding voor kandidaten invoeren in SSO door.

>> Voor meer hulp kun je de chat starten vanuit SSO, registreer je e-mailadres zodat wij ook later contact kunnen opnemen met jou.

Het examen moet uiterlijk 14 dagen voordat deze plaats vindt, aangevraagd zijn.

Leerlingen kunnen tot 1 dag voordat dit examen plaats vindt, aangemeld worden.


>> Voor meer hulp kun je de chat starten vanuit SSO, registreer je e-mailadres zodat wij ook later contact kunnen opnemen met jou.

Kandidaten kunnen tot 1 dag voor het examen aangemeld worden.

Dit doe je door:

  1. in te loggen via SSO
  2. ga dan naar Examen
  3. klik op leerling/medewerker aanmelden
  4. vink het examen aan
  5. nu kun je de kandidaat toevoegen


>> Voor meer hulp kun je de chat starten vanuit SSO, registreer je e-mailadres zodat wij ook later contact kunnen opnemen met jou.

Tot uiterlijk 24 uur voordat het examen is, moet deze definitief gemeld zijn. Uiteraard moeten dan alle leerlinge ook al ingevoerd zijn. Na het definitief melden van het examen kan er geen wijzigingen meer doorgevoerd worden.

Doe je dit niet, dan wordt het examen automatisch geannuleerd.

>> Voor meer hulp kun je de chat starten vanuit SSO, registreer je e-mailadres zodat wij ook later contact kunnen opnemen met jou.

Check de volgende punten:

  1. Is het examen definitief gemeld? Zo nee, dan moet het examen opnieuw ingepland worden.
  2. De examinator heeft de kandidaat present gemeld
  3. Kandidaat is niet ingelogd
  4. Examen opent als kandiaat inlogt na de starttijd van het examen


>> Voor meer hulp kun je de chat starten vanuit SSO, registreer je e-mailadres zodat wij ook later contact kunnen opnemen met jou.

Blijkbaar zit er een storing in het netwerk, probeer F5. Werkt dit niet, roep ICT erbij.

>> Voor meer hulp kun je de chat starten vanuit SSO, registreer je e-mailadres zodat wij ook later contact kunnen opnemen met jou.

Vanwege de AVG per 25 mei 2018 is er in SSO een aanpassing gedaan, zodat er nooit meer wachtwoorden als tekst over de mail verstuurd worden. Ook kan niemand meer een wachtwoord voor iemand anders instellen. Vanaf nu gaat dit allemaal met een 'wachtwoordlink' zodat jij als gebruiker het wachtwoord zelf insteld.

Daarnaast is het nu overal verplicht om elk jaar een nieuw sterk wachtwoord in te stellen.

>> Voor meer hulp kun je de chat starten vanuit SSO, registreer je e-mailadres zodat wij ook later contact kunnen opnemen met jou.

Door een vertraging in het systeem kan het gebeuren dat jij als docent niet hetzelfde ziet als wat de leerling zegt dat hij/zij heeft gedaan.

Wanneer jij als docent zijnde gaat naar 'Resultaat E-learning' kun je vanuit het menu 'klas' de resultaten van de betreffende klas geforcheerd synchroniseren (vinkje aanzetten).

Hierna zul je het resultaat zien wat de leerling aangeeft dat hij/zij heeft gedaan tot nu toe.

>> Voor meer hulp kun je de chat starten vanuit SSO, registreer je e-mailadres zodat wij ook later contact kunnen opnemen met jou.

Staat je vraag er niet bij?

Stel je vraag dan via de gesprekbutton, registreer je e-mailadres zodat wij ook later contact kunnen opnemen met jou.